A.Novickis/Bauskas novada domes deputāts/2014.gada 21.aprīlis
Strādājam „komandā” - atbildīgo nav!
Tā var raksturot Bauskas novada administrācijas vadības skaidrojumu, sniedzot atbildi par iemesliem, kāpēc Attīstības un plānošanas nodaļā no 2013. gada maija līdz 2014.gada februārim netika sagatavots neviens no triju izglītības iestāžu - Bauskas Valsts ģimnāzija, Bauskas 2.vidusskola un Uzvaras vidusskolas struktūrvienības „Lācītis” energoefektivitātes projektu pieteikums Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta - (turpmāk KPFI) projekta konkursa III un IV kārtai. Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja I.Tijone mēnesi gatavotajā skaidrojumā formāli atrakstījās, apelējot pie fakta, ka iepriekš minētie izglītības iestāžu renovācijas projekti (piezīme: mēneša laikā lielā steigā, atbilstoši iepriekšējās administrācijas vadības darba stilam un novēlotai informācijas apritei), iesaistoties Izglītības pārvaldei, trijām izglītības iestādēm un Attīstības un plānošanas nodaļai, 2012.gada oktobrī tika sagatavoti un iesniegti KPFI II kārtai. Rezultātā projektu izvērtēšanas komisijai pamatojoties uz nenozīmīgām neprecizitātēm (detalizācijai tehnoloģisko iekārtu specifikācijās un tāmēs) dokumentācijā, pieteikumi tika noraidīti. Kaut gan pēc projektu pieteikumu izvērtēšanā iesaistīta eksperta ieteikuma varēja mēģināt panākt vismaz vienas iestādes projekta pieteikuma apstiprināšanu.
Pēc projektu noraidīšanas I.Tijones tolaik lepni paziņotais: „Visi „mani sagatavotie” projekti gūst atbalstu......” neskatoties uz to, ka šo projektu pieteikumu sagatavošana tika uzdota arī viņas nodaļai, ir spilgts apliecinājums vēlmei norobežoties no atbildības par neveiksmi. Atšķirība bija tā, ka iniciatīva šo projektu iesniegšanai toreiz nenāca no Attīstības nodaļas. Jāpiezīmē, ka šajos projektu konkursos bija ļoti sīva konkurence starp pretendentiem (pašvaldībām), lai saņemtu KPFI līdzfinansējumu.
Vēlāk skaidrojot domes sēdē iemeslus lēmumam nestartēt konkursā I.Tijone deklarēja, ka Bauskas novads spējot realizēt projektus ar 2-3 gadu realizācijas termiņu.....!?
Projektu pieteikumu nesagatavošana turpmākajām divām KPFI (!!!) kārtām tika pamatota ar ekspertīzes slēdzienu par Bauskas 2.vidusskolas fasādes vienkāršotās renovācijas projekta trūkumiem, kuri patiesībā nevarēja būt par traucēkli pieteikumu sagatavošanai.
Strādājam „komandā” - atbildīgo nav!
Tā var raksturot Bauskas novada administrācijas vadības skaidrojumu, sniedzot atbildi par iemesliem, kāpēc Attīstības un plānošanas nodaļā no 2013. gada maija līdz 2014.gada februārim netika sagatavots neviens no triju izglītības iestāžu - Bauskas Valsts ģimnāzija, Bauskas 2.vidusskola un Uzvaras vidusskolas struktūrvienības „Lācītis” energoefektivitātes projektu pieteikums Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta - (turpmāk KPFI) projekta konkursa III un IV kārtai. Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja I.Tijone mēnesi gatavotajā skaidrojumā formāli atrakstījās, apelējot pie fakta, ka iepriekš minētie izglītības iestāžu renovācijas projekti (piezīme: mēneša laikā lielā steigā, atbilstoši iepriekšējās administrācijas vadības darba stilam un novēlotai informācijas apritei), iesaistoties Izglītības pārvaldei, trijām izglītības iestādēm un Attīstības un plānošanas nodaļai, 2012.gada oktobrī tika sagatavoti un iesniegti KPFI II kārtai. Rezultātā projektu izvērtēšanas komisijai pamatojoties uz nenozīmīgām neprecizitātēm (detalizācijai tehnoloģisko iekārtu specifikācijās un tāmēs) dokumentācijā, pieteikumi tika noraidīti. Kaut gan pēc projektu pieteikumu izvērtēšanā iesaistīta eksperta ieteikuma varēja mēģināt panākt vismaz vienas iestādes projekta pieteikuma apstiprināšanu.
Pēc projektu noraidīšanas I.Tijones tolaik lepni paziņotais: „Visi „mani sagatavotie” projekti gūst atbalstu......” neskatoties uz to, ka šo projektu pieteikumu sagatavošana tika uzdota arī viņas nodaļai, ir spilgts apliecinājums vēlmei norobežoties no atbildības par neveiksmi. Atšķirība bija tā, ka iniciatīva šo projektu iesniegšanai toreiz nenāca no Attīstības nodaļas. Jāpiezīmē, ka šajos projektu konkursos bija ļoti sīva konkurence starp pretendentiem (pašvaldībām), lai saņemtu KPFI līdzfinansējumu.
Vēlāk skaidrojot domes sēdē iemeslus lēmumam nestartēt konkursā I.Tijone deklarēja, ka Bauskas novads spējot realizēt projektus ar 2-3 gadu realizācijas termiņu.....!?
Projektu pieteikumu nesagatavošana turpmākajām divām KPFI (!!!) kārtām tika pamatota ar ekspertīzes slēdzienu par Bauskas 2.vidusskolas fasādes vienkāršotās renovācijas projekta trūkumiem, kuri patiesībā nevarēja būt par traucēkli pieteikumu sagatavošanai.
Patiesais iemesls ir vienkārša bezdarbība, iniciatīvas un vadības trūkums.
Laikā pēc skandalozā Izglītības pārvaldes likvidācijas procesa pabeigšanas, pretēji likvidācijas iniciatoru paustajam, Attīstības un Saimnieciskā nodaļa nepārņēma izglītības iestāžu infrastruktūras attīstības (energoefektivitātes) projektu koordināciju, viss notika pašplūsmā. Lēmējvara bija nodarbināta ar tuvojošām pašvaldības vēlēšanām, savukārt toreizējais Saimnieciskās nodaļas vadītājs J.Kalinka un godājamā I.Tijone nespēja (vai negribēja) uzņemties iniciatīvu šī procesa koordinācijai. Tika izsludinātas vienkāršotās renovācijas projektu ekspertīzes, kuru lietderība bija stipri apšaubāma. Tika iztērēti pašvaldības līdzekļi un zaudēts laiks. Attīstības nodaļas speciālisti vienotā balsī ar domes izpilddirektoru J.Kalinku, piesaucot KPFI II kārtas projekta pieteikumā plānotās solārās ūdens uzsildes sistēmas, kuras varēja izslēgt no projekta, pamatoja projektu neiesniegšanu turpmākajās kārtās ar KPFI konkursa neizdevīgajiem noteikumiem un saīsinātajiem realizācijas termiņiem.
Nepilnas divas nedēļas pirms projektu iesniegšanas beigu termiņa acīmredzami bija sarežģīti panākt 8 mēnešos neizdarīto!
Kā piemēru mērķtiecībai minēšu Rundāles novada pašvaldību, kas Pilsrundāles vidusskolas un Bērsteles skolas ēku renovācijā ieguldīs 652 997 eiro, no kuriem KPFI III kārtas līdzfinansējums vairāk kā puse no plānotajām izmaksām. Rundāles novada domes budžeta plānotais līdzfinansējums ap 260 tūkstoši eiro (http://bauskasdzive.diena.lv/vietejas-zinas/rundale-izveletas-firmas-kas-renoves-skolas-ekas-105873). Neskatoties uz projekta īso realizācijas beigu termiņu (2014.gada 30. jūnijs) un tikai februārī noskaidroto būvdarbu veicēju, kaimiņu novads centās izmantot iespējas finansējuma piesaistei.
Savukārt Bauskas novada administrācijas atbildīgie speciālisti ar vairākuma deputātu atbalstu var atļauties triju iestāžu energoefektivitātes projektu izmaksas segt tikai no pašvaldības budžeta, ņemot aizņēmumus Valsts kasē....
Varu minēt daudzus piemērus „efektīvai” darba organizācijai un Attīstības un plānošanas nodaļas speciālistu ”profesionalitātei” vadot dažādus tehniskus projektus.
Tā 2013.gada nogalē Bauskas novada pašvaldība zaudēja 129 572,31 latus no ERAF finansējuma realizējot projektu „Mežotnes pagasta Strēlnieku ūdenssaimniecības attīstība”, jo būvdarbi netika īstenoti noteiktajā termiņā. Atbildība par projekta izgāšanos pilnībā tika novelta uz bijušo pagasta pārvaldes vadītāju, kurs tika atbrīvots jau 2012.gada martā. Ar to šeit nedienas nav vēl beigušās: pastāv iespēja, ka paviršās projekta vadības dēļ pašvaldībai nāksies segt no budžeta arī ievērojamas neattiecināmās izmaksas ūdenssaimniecības attīstības projektā Garozas ciematā. Projekta realizācijā būvdarbus veica SIA „VIONA”, kurai par veiktajiem būvdarbiem samaksāja no pašvaldības līdzekļiem.
Attīstības un plānošanas nodaļas nekvalitatīvi realizētais projekts lietus ūdens kanalizācijas ierīkošanā Bauskā Latvijas - Lietuvas pārrobežu projekta „Ilgtspējīga lietusūdens kanalizācijas apsaimniekošana Lielupes baseina vides kvalitātes uzlabošanai” ietvaros, prasīs papildus 148 364 eiro būvdarbiem projekta trūkumu novēršanai, kurus veiks SIA "VIONA".
Gada garumā ieilgusī mēbeļu iegāde atjaunotajā Rātsnamā, aprīlī izskanējusī neoficiāla informācija par draudošajām papildus neattiecināmajām izmaksām tilta rekonstrukcijā pār Mūsu, kā arī nebeidzamās likstas ūdenssaimniecības projektu realizācijā liek uzdot jautājumus par tajos iesaistīto administrācijas speciālistu profesionalitāti, atbildību un darba rezultātiem.
Acīmredzama ir daudzu administrācijā caur pazīšanos vai radniecību amatos iekārtoto darbinieku izglītības neatbilstība veicamajiem pienākumiem. Šodien Attīstības un plānošanas nodaļā nav neviena inženiertehniskajā jomā izglītota speciālista, kas spētu vadīt sarežģītus inženiertehniskos projektus, sastādīt kvalitatīvas tehniskās specifikācijas, detalizētus projektēšanas uzdevumus. Daudzas projektu sagatavošanas funkcijas tiek deleģētas Saimnieciskajai nodaļai, ko nevarētu teikt par tās darbinieku līdzvērtīgu atalgojumu. Kā ērts risinājums par faktiskajiem projektu vadītājiem tiek deleģēti iestāžu vai pagastu pārvalžu vadītāji, kuriem daudzos gadījumos pietrūkst zināšanas tehniskajās jomās. Neveiksmes gadījumā atbildību projektu virsvadībā domes administrācijā, nav gatavs uzņemties neviens! Pieņemot amatos darbiniekus, vērojama tendence samazināt izglītības un darba pieredzes prasības. Vēl vairāk -
Savukārt Bauskas novada administrācijas atbildīgie speciālisti ar vairākuma deputātu atbalstu var atļauties triju iestāžu energoefektivitātes projektu izmaksas segt tikai no pašvaldības budžeta, ņemot aizņēmumus Valsts kasē....
Varu minēt daudzus piemērus „efektīvai” darba organizācijai un Attīstības un plānošanas nodaļas speciālistu ”profesionalitātei” vadot dažādus tehniskus projektus.
Tā 2013.gada nogalē Bauskas novada pašvaldība zaudēja 129 572,31 latus no ERAF finansējuma realizējot projektu „Mežotnes pagasta Strēlnieku ūdenssaimniecības attīstība”, jo būvdarbi netika īstenoti noteiktajā termiņā. Atbildība par projekta izgāšanos pilnībā tika novelta uz bijušo pagasta pārvaldes vadītāju, kurs tika atbrīvots jau 2012.gada martā. Ar to šeit nedienas nav vēl beigušās: pastāv iespēja, ka paviršās projekta vadības dēļ pašvaldībai nāksies segt no budžeta arī ievērojamas neattiecināmās izmaksas ūdenssaimniecības attīstības projektā Garozas ciematā. Projekta realizācijā būvdarbus veica SIA „VIONA”, kurai par veiktajiem būvdarbiem samaksāja no pašvaldības līdzekļiem.
Attīstības un plānošanas nodaļas nekvalitatīvi realizētais projekts lietus ūdens kanalizācijas ierīkošanā Bauskā Latvijas - Lietuvas pārrobežu projekta „Ilgtspējīga lietusūdens kanalizācijas apsaimniekošana Lielupes baseina vides kvalitātes uzlabošanai” ietvaros, prasīs papildus 148 364 eiro būvdarbiem projekta trūkumu novēršanai, kurus veiks SIA "VIONA".
Gada garumā ieilgusī mēbeļu iegāde atjaunotajā Rātsnamā, aprīlī izskanējusī neoficiāla informācija par draudošajām papildus neattiecināmajām izmaksām tilta rekonstrukcijā pār Mūsu, kā arī nebeidzamās likstas ūdenssaimniecības projektu realizācijā liek uzdot jautājumus par tajos iesaistīto administrācijas speciālistu profesionalitāti, atbildību un darba rezultātiem.
Acīmredzama ir daudzu administrācijā caur pazīšanos vai radniecību amatos iekārtoto darbinieku izglītības neatbilstība veicamajiem pienākumiem. Šodien Attīstības un plānošanas nodaļā nav neviena inženiertehniskajā jomā izglītota speciālista, kas spētu vadīt sarežģītus inženiertehniskos projektus, sastādīt kvalitatīvas tehniskās specifikācijas, detalizētus projektēšanas uzdevumus. Daudzas projektu sagatavošanas funkcijas tiek deleģētas Saimnieciskajai nodaļai, ko nevarētu teikt par tās darbinieku līdzvērtīgu atalgojumu. Kā ērts risinājums par faktiskajiem projektu vadītājiem tiek deleģēti iestāžu vai pagastu pārvalžu vadītāji, kuriem daudzos gadījumos pietrūkst zināšanas tehniskajās jomās. Neveiksmes gadījumā atbildību projektu virsvadībā domes administrācijā, nav gatavs uzņemties neviens! Pieņemot amatos darbiniekus, vērojama tendence samazināt izglītības un darba pieredzes prasības. Vēl vairāk -
domes vadība, turpinot iepriekš iedibināto pārvaldību, pat necenšas izvērtēt pieļautās kļūdas, par kurām nāksies samaksāt no Bauskas novada pašvaldības budžeta.
|
|