
2015.gada janvāris
Atzīstot pieņemtā atlīdzības nolikuma nepilnības, 2013.gada 19.decembra domes sēdē tika pieņemts lēmums par vienotās atlīdzības sistēmas sakārtošanas turpināšanu 2014.gadā. Domes lēmums paredzēja izveidot darba grupu Bauskas novada pašvaldības amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmas pilnveidošanai.
Lecam pa vecam
jeb Bauskas novada pašvaldības "vienotā" atlīdzības sistēma (2. daļa).
Šoreiz bez pompoziem paziņojumiem presē, ar “Bauskas Dzīves “ žurnālista V.Auzāna un BNA sabiedrisko attiecību speciālistu “nepamanītām” karstām diskusijām domes apvienotajā komitejā un vēlāk arī domes oktobra sēdē, noslēdzās Bauskas novada atlīdzības sistēmas pilnveidošanai izveidotās darba grupas darbs ar domes lēmumu apstiprinot izstrādātos priekšlikumus.
Atzīstot pieņemtā atlīdzības nolikuma nepilnības, 2013.gada 19.decembra domes sēdē tika pieņemts lēmums par vienotās atlīdzības sistēmas sakārtošanas turpināšanu 2014.gadā. Domes lēmums paredzēja izveidot darba grupu Bauskas novada pašvaldības amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmas pilnveidošanai.
Lecam pa vecam
jeb Bauskas novada pašvaldības "vienotā" atlīdzības sistēma (2. daļa).
Šoreiz bez pompoziem paziņojumiem presē, ar “Bauskas Dzīves “ žurnālista V.Auzāna un BNA sabiedrisko attiecību speciālistu “nepamanītām” karstām diskusijām domes apvienotajā komitejā un vēlāk arī domes oktobra sēdē, noslēdzās Bauskas novada atlīdzības sistēmas pilnveidošanai izveidotās darba grupas darbs ar domes lēmumu apstiprinot izstrādātos priekšlikumus.
“Nav iespējams sakārtot atlīdzības sistēmu, lai tā apmierinātu visus....!”
skanēja domes priekšsēdētāja R.Ābelnieka verdiks. Kā apliecinājums pēctecības ievērošanā un iepriekšējās administrācijas laikā “pēc deguniem” ieviestās atlīdzības sistēmas uzvaras gājienam un jau tā vājo cerību sagrūšanai par labas pārvaldības principu ievērošanai atlīdzības noteikšanā arī pie pašreizējā deputātu sasaukuma. Paziņojot, ka nav jēgas atlīdzības darba grupas turpmākam darbam R.Ā. parādīja savdabīgo taisnīguma izpratni kārtējo reizi apliecinot savu bezprincipialitāti un dubultmorāli. Rezultāts nav pārsteidzošs, jo arī darba grupā iekļautie admnistrācijas speciālisti nebūt nebija motivēti ieviest vienotiem principiem balstītu pieeju atalgojuma noteikšanā, jo vieni baudīja esošās sistēmas “īpašo” statusu, kuru atalgojums tika noteikts tuvu maksimāli pieļaujamajam atiecīgajai amata saimei un grupai. Savukārt citi, kuru atalgojums bija noteiks pietiekami augsts, lai sagaidītu tā tūlītēju pieaugumu, neizrādīja īpašu iniciatīvu. Lai kā, dalība darba grupā dažiem atmaksājās. Kancelejas vadītājai izdevās paaugstināt sava amata maksimālo atalgojumu palielinot mēnešalgu grupu, kas nākotnē nesīs paredzamu tā pieaugumu. Citam savukārt, apliecinot savu prasmi aizstāvēt vadības priekšlikumus un esošo sistēmu, izdevās savam radiniekam palielināt mēnešalgas grupu, kas laimīgu apstākļu sakritības rezultātā vainagojās ar negaidītu atalgojuma pieaugumu. Bez ieguvuma - atalgojuma palielināšanas nepalika arī Izpilddirektora vietnieces labvēlību baudošās darbinieces, kas iebildumu un deputātu atbalsta trūkuma dēļ neizdevās iepriekšējās atlīdzības izvērtēšanas darba grupas laikā. Lai panāktu cerēto, darbiniecei, kas Saimnieciskajā nodaļā visiem “izgriežot pogas”, tika pārdēvēts amats un izmainīti amata pienākumi.... Savukārt kādam izdevās veiksmīgi ar vadību “sarunāt” ievērojamu atalgojuma pieaugumu. Virzot “pietuvināto” atalgojuma paaugstināšanu R.Ā. administrācijas vadība neplānoti palielināja arī dažu “no galma attālinātu” darbinieku atalgojumu, veicot domes sēdē labojumus, pēc pamatotiem iebildumiem par nevienlīdzīgu attieksmi, kuru I.R. ar aktrisei raksturīgām prasmēm skaidroja ar
"neskaitāmajām gar acīm ņirbošajām EXCEL tabulām..."
Pieminēšanas vērtas ir darba grupas diskusiju laikā izskanējušās argumentācijas “pērles”.
Pēc izpilddirektora vietnieces I.Ruhockas žēlabām un R.Ā. piekrītošiem galvas mājieniem, par to, cik noslogotas un pārstrādājušās ir atlīdzības izvērtēšanas komisijā iesaistītās administrācijas darbinieces, I.R. paziņoja,ka
Pēc izpilddirektora vietnieces I.Ruhockas žēlabām un R.Ā. piekrītošiem galvas mājieniem, par to, cik noslogotas un pārstrādājušās ir atlīdzības izvērtēšanas komisijā iesaistītās administrācijas darbinieces, I.R. paziņoja,ka
“ Tas vispār neesot viņas amata pienākums sakārtot atlīdzības sistēmu !?”
Šeit gribēju saņemt skaidrojumu, par ko tad īsti izpilddirektorei tiek maksāta alga? Jo izpilddirektora vietnieka amata izveidošanā noteiktos amata pienākumus-Bauskas pilsētas saimniecisko jautājumu risināšanu I.R. arī neveic.......
Divkosības paraugstundu un loģisku argumentu trūkumus spilgti apliecināja R.Ā. daudzkārt atkārtotais
Divkosības paraugstundu un loģisku argumentu trūkumus spilgti apliecināja R.Ā. daudzkārt atkārtotais
“ Tas būs nesamērīgs atalgojuma pieaugums......”
noraidot argumentētu ierosinājumu palielināt “galmam attālinātu speciālistu” atalgojumu vairāk par 60 eiro, to pielīdzinot atbilstoši mēnešalgu grupai noteiktajam atalgojumam administrācijā, savukārt klusējot un izliekoties nemanām “izredzēto” atalgojuma palielinājumu virs 200 eiro.........
Pēc kritikas par administrācijas sākotnēji izstrādāto noteikumu “Bauskas novada pašvaldības darbinieku novērtēšanas un kvalifikācijas pakāpes piešķiršanas kārtība” iestrādātajiem izvērtēšanas kritērijiem, kuru mērķi varēja apzīmēt - “Vissvarīgākā lojalitāte un uzticība administrācijai, nevis izglītība un speciālista kvalifikācija”, tie tika pārskatīti liekot izvērtēšanas uzsvaru uz darbinieka darba rezultātiem, izglītību, nevis pārspīlētu uzticības izvērtēšanu, labvēlīgu attieksmi, darba devēja (administrācijas?) interešu aizstāvību un tml.
Mani ierosinājumi sakārtot atlīdzības sistēmu, kas paredzēja kritiski izvērtēt amatu aprakstus un faktiski veicamos darbinieku pienākumus, veikt izvērtēšanu un ja nepieciešams, pārskatīt iepriekš bez kritērijiem notiekto atalgojumu, samazināt amatus nodaļās, kas nespēj pilnvērtīgi veikt to pamatuzdevumus, neguva atbalstu.
R.Ā. un administrācijas vadība turpināja kāpt uz “veciem grābekļiem”cenšoties panākt neiespējamo – nepārskatot iepriekš bez kritērijiem noteikto atalgojumu, izstrādāt tā pamatojošus noteikumus ar izvērtēšanu. Nepamatota atšķirība atalgojumā administrācijā salīdzinājumā ar identiskiem amatiem pašvaldības iestādēs, pēc pašreizējiem noteikumiem pastāvēs ilgus gadus, kamēr ar pašvaldības finansiālās rocības pieaugumu un vadības godprātīgu rīcību tiks veikta atalgojuma izlīdzināšana..... pēc darbinieku pozitīva izvērtējuma. Izplēnēja R.Ā. apņemšanās vārdos sakārtot atlīdzības sistēmu. “Izredzētie” varēs vienaldzīgi noskatīties kā tiks veikta izvērtēšana atbilstoši pieņemtajiem kritērijiem, jo viniem no tā “ne silts ne auksts” - atalgojums taču no tā nemainīsies, jo jau sākotnēji noteikts gandrīz maksimālā apmērā saskaņā ar Atlīdzības likumā noteikto pieļaujamo atalgojumu.
Kāds tad bija deputātu skatījums pieņemot lēmumu? Viens redzot pieļauto nevienlīdzību atalgojuma noteikšanā tik vien kā spēja bilst, ka manis pieminētos vienotus kritērijus atalgojuma noteikšanā vajadzējis ieviest jau 2009.gādā, ka ir jānovērš nevienlīdzība......, taču ņemot vērā administrācijā strādājošo radinieku turpmāko labklājību un tiešo atkarību no izpilddirektoru labvēlības ir “bezspēcīgs”....Citam būt objektīvam liedz “koalīcijas vienošanās” un vai vienkārši nevēlēšanās iedziļināties.....
“Kā auksta ūdens šalts” apvienotajā komitejā izskanēja izpilddirektora vietnieces I.Ruhockas pamudinājums balsot “PAR” sagatavotajiem noteikumiem, jo tos nepieņemot, no nodokļu maksātāju maciņiem nāksies atvēlēt ap 500 000 eiro (summa,kas vēlāk tika precizēta) atalgojuma palielināšanai, ko deputāti ar iepriekšējiem notiekumiem esot pieņēmuši to piesaistot vidējam atalgojumam valstī.....
Neiztika arī bez kārtējās jaunas amata vietas izveidošanas administrācijas Saimnieciskajā nodaļā, lai kompensētu Attīstības nodaļas speciālistu kapacitātes trūkumu inženiertehnisko projektu vadīšanā.....
Apsveicama minimālās algas paaugstināšana, ko noteica valdības pienēmtais lēmums to paaugstinot no 320 eiro uz 360 eiro 2015.gadā.
Pēc ilgām diskusijām, kurās opozīcijas deputāti norādīja uz esošajām nepilnībām atalgojuma noteikšanā un domes priekšsēdētāja komandas “Jāvirzās uz priekšu”, ar koalīcijas deputātu vairākuma atbalstu tika panākts “pareizais”balsojums.
“Izredzētie” var justies droši un izbaudīt katrs savu “veiksmes stāstu”. Savukārt tiem, kas uzdrīsktējās iebilst vadības visvarenībai un objektivitātei atalgojuma noteikšanā saskaņā ar izpilddirektora J.Kalinkas 01.12.2014.parakstītu rīkojumu Nr.3-7/190 “Par veikto darba pienākumu pārskatu iesniegšanu”, bija jāsagatavo pārskats, kas bija “iesniedzams katru pirmdienu par iepriekšējās nedēļās veiktajiem darba pienākumiem. Pārskats sagatavojams brīvā formā , tajā uzskaitāmi
Pēc kritikas par administrācijas sākotnēji izstrādāto noteikumu “Bauskas novada pašvaldības darbinieku novērtēšanas un kvalifikācijas pakāpes piešķiršanas kārtība” iestrādātajiem izvērtēšanas kritērijiem, kuru mērķi varēja apzīmēt - “Vissvarīgākā lojalitāte un uzticība administrācijai, nevis izglītība un speciālista kvalifikācija”, tie tika pārskatīti liekot izvērtēšanas uzsvaru uz darbinieka darba rezultātiem, izglītību, nevis pārspīlētu uzticības izvērtēšanu, labvēlīgu attieksmi, darba devēja (administrācijas?) interešu aizstāvību un tml.
Mani ierosinājumi sakārtot atlīdzības sistēmu, kas paredzēja kritiski izvērtēt amatu aprakstus un faktiski veicamos darbinieku pienākumus, veikt izvērtēšanu un ja nepieciešams, pārskatīt iepriekš bez kritērijiem notiekto atalgojumu, samazināt amatus nodaļās, kas nespēj pilnvērtīgi veikt to pamatuzdevumus, neguva atbalstu.
R.Ā. un administrācijas vadība turpināja kāpt uz “veciem grābekļiem”cenšoties panākt neiespējamo – nepārskatot iepriekš bez kritērijiem noteikto atalgojumu, izstrādāt tā pamatojošus noteikumus ar izvērtēšanu. Nepamatota atšķirība atalgojumā administrācijā salīdzinājumā ar identiskiem amatiem pašvaldības iestādēs, pēc pašreizējiem noteikumiem pastāvēs ilgus gadus, kamēr ar pašvaldības finansiālās rocības pieaugumu un vadības godprātīgu rīcību tiks veikta atalgojuma izlīdzināšana..... pēc darbinieku pozitīva izvērtējuma. Izplēnēja R.Ā. apņemšanās vārdos sakārtot atlīdzības sistēmu. “Izredzētie” varēs vienaldzīgi noskatīties kā tiks veikta izvērtēšana atbilstoši pieņemtajiem kritērijiem, jo viniem no tā “ne silts ne auksts” - atalgojums taču no tā nemainīsies, jo jau sākotnēji noteikts gandrīz maksimālā apmērā saskaņā ar Atlīdzības likumā noteikto pieļaujamo atalgojumu.
Kāds tad bija deputātu skatījums pieņemot lēmumu? Viens redzot pieļauto nevienlīdzību atalgojuma noteikšanā tik vien kā spēja bilst, ka manis pieminētos vienotus kritērijus atalgojuma noteikšanā vajadzējis ieviest jau 2009.gādā, ka ir jānovērš nevienlīdzība......, taču ņemot vērā administrācijā strādājošo radinieku turpmāko labklājību un tiešo atkarību no izpilddirektoru labvēlības ir “bezspēcīgs”....Citam būt objektīvam liedz “koalīcijas vienošanās” un vai vienkārši nevēlēšanās iedziļināties.....
“Kā auksta ūdens šalts” apvienotajā komitejā izskanēja izpilddirektora vietnieces I.Ruhockas pamudinājums balsot “PAR” sagatavotajiem noteikumiem, jo tos nepieņemot, no nodokļu maksātāju maciņiem nāksies atvēlēt ap 500 000 eiro (summa,kas vēlāk tika precizēta) atalgojuma palielināšanai, ko deputāti ar iepriekšējiem notiekumiem esot pieņēmuši to piesaistot vidējam atalgojumam valstī.....
Neiztika arī bez kārtējās jaunas amata vietas izveidošanas administrācijas Saimnieciskajā nodaļā, lai kompensētu Attīstības nodaļas speciālistu kapacitātes trūkumu inženiertehnisko projektu vadīšanā.....
Apsveicama minimālās algas paaugstināšana, ko noteica valdības pienēmtais lēmums to paaugstinot no 320 eiro uz 360 eiro 2015.gadā.
Pēc ilgām diskusijām, kurās opozīcijas deputāti norādīja uz esošajām nepilnībām atalgojuma noteikšanā un domes priekšsēdētāja komandas “Jāvirzās uz priekšu”, ar koalīcijas deputātu vairākuma atbalstu tika panākts “pareizais”balsojums.
“Izredzētie” var justies droši un izbaudīt katrs savu “veiksmes stāstu”. Savukārt tiem, kas uzdrīsktējās iebilst vadības visvarenībai un objektivitātei atalgojuma noteikšanā saskaņā ar izpilddirektora J.Kalinkas 01.12.2014.parakstītu rīkojumu Nr.3-7/190 “Par veikto darba pienākumu pārskatu iesniegšanu”, bija jāsagatavo pārskats, kas bija “iesniedzams katru pirmdienu par iepriekšējās nedēļās veiktajiem darba pienākumiem. Pārskats sagatavojams brīvā formā , tajā uzskaitāmi
KATRU DIENU PA STUNDĀM VEIKTIE PIENĀKUMI: SAGATAVOTIE, IZSKATĪTIE UN IZVĒRTĒTIE DOKUMENTI, SNIEGTĀS KONSULTĀCIJAS, NORĀDOT VĀRDU, UZVĀRDU UN KONSULTĀCIJU SATURU, PAVADĪTAIS LAIKS UZTUROT UN AKTUALIZĒJOT PAŠVALDĪBAS DATU BĀZES, NEKUSTAMO ĪPAŠUMU APSEKOŠANAS LAIKS, NORĀDOT ĪPAŠUMA NOSAUKUMU, ATRAŠANĀS VIETU.....
Šāda inovācija noteikti mazinās darbinieku neapmierinātību, uzlabos darba produktivitāti un lojalitāti darba devējam (administrācijai)......un būs laba skola citiem......Aicināšu BNA izpilddirektorus dalīties pieredzē ar citām iestādēm, lai ieviestu apbrīnojamas metodes speciālistu veikto darba pienākumu analīzē un “vislabākās” pārvaldības principu realizēšanā!